11 lucruri pe care trebuie sa le elimini IMEDIAT de pe site!
SEOCu siguranta, lista aceasta nu este una exhaustiva, insa ne propunem in acest articol sa venim cu sfaturi utile pentru cei care vor sa devina actuali si sa imbunatateasca experienta utilizatorilor pe site-urile proprii.
Continut:
2. Elimina subtitlurile care nu spun nimic
3. Opreste functia Youtube „Suggested video”
4. Iconitele de Social Media in Header sunt semne colorate pe care scrie EXIT!
8. Elimina datele articolelor de pe blog
9. Simplifica formularele de contact
10. Elimina paginile dedicate testimonialelor
11. Verifica paginile de multumire
● Elimina titlurile vagi
De cele mai multe ori, titlurile de pe homepage nu sunt relevante pentru businessuri.
In loc sa clarifice utilizatorului care este domeniul lor de expertiza, multi merg pe fraze vagi, dar la superlativ, precum „Suntem cei mai buni!”. In acest moment, un utilizator se va intreba daca se afla in locul potrivit, iar sansele sa abandoneze site-ul, iar bounce rate-ul sa creasca sunt foarte mari. Acesta este motivul pentru care titlul ar trebui sa raspunda explicit la intrebarea privind obiectul de activitate al businessului.
In mod eronat, desi nu neaparat intentionat, informatiile despre „ceea ce facem” sunt scrise mai jos, cu un font mai mic.
Ce sa faci, in schimb?
- Schimba titlul cu subtitlul, daca cel dintai este vag, iar al doilea specific.
- Scrie titlul descriptiv, astfel incat utilizatorii sa stie exact domeniul tau de activitate, dintr-o privire.
Ce mai poti face?
Arata-i site-ul unei persoane care nu l-a vazut niciodata pana acum si careia nu i-ai povestit despre obiectul tau de activitate. Dupa 5 secunde, inchide site-ul si intreab-o ce isi aduce aminte de pe site. Daca nu isi aduce aminte care este obiectul tau de activitate, atunci titlul este mult prea vag.
● Elimina subtitlurile care nu spun nimic
Atunci cand o pagina este sectionata in mai multe parti, tendinta generala este de a pune cate un titlu fiecareia. Insa, de foarte multe ori, acestea cuprind mai multe cuvinte decat sectiunea in sine. De aceea, in cazul in care constati ca pe o pagina ai mai multe sectiuni, iar fiecare are un titlu, ar trebui sa te intrebi daca ele sunt intr-adevar necesare pentru utilizatori.
De exemplu, un subtitlu ca „In aceasta sectiune vei gasi:” nu spune nimic vizitatorului site-ului.
Ce sa faci, in schimb?
- Scrie subtitluri descriptive pentru sectiunile din site-ul tau
- Asigura-te ca elimini subtitlurile care nu sunt necesare si ca marchezi corespunzator informatiile
● Opreste functia Youtube „Suggested video”
Cu siguranta, ai minimum un video de pe Youtube incorporat in website-ul tau. ATENTIE! Cand videoul se termina, Youtube poate sugera utilizatorului care termina de urmarit acel video unele total irelevante, care nu au nicio legatura cu businessul tau.
Ce trebuie sa faci?
- Opreste functia de video sugerat, atunci cand iti copiezi link-ul de incorporat pe site. Iata pasii:
Share -> Embed -> Show more/Arata mai mult -> Copy Paste pe site -> Debifeaza „Show suggested videos when the video finishes” /„Arata videouri sugerate cand videoul se termina”
Nu uita! Videourile sugerate s-ar putea sa promoveze chiar competitia. De ce sa risti?
● Iconitele de Social Media in Header sunt semne colorate pe care scrie EXIT!
Este exceptional sa ai trafic care VINE din social media. Insa atunci cand utilizatorii parasesc site-ul pentru a merge pe o retea sociala, scopul tau nu mai este atins. Probabilitatea ca ei sa se intoarca pe site este una foarte mica.
Un vizitator pe site s-ar putea sa converteasca, in timp ce un vizitator trimis pe Social Media o sa gaseasca alte si alte interese.
Ce sa faci, in schimb?
- Muta iconitele de Social Media in footer
- Schimba culoarea iconitelor, astfel incat sa nu fie atat de pregnante
Pune doar link-uri catre retelele de social media unde businessul tau e activ, unde adaugi permanent continut si interactionezi cu cei care te urmaresc
● Nu uita de Call To Action
Un buton de call to action este intodeauna o oportunitate de a-i spune unui utilizator o informatie despre ce urmeaza sa primeasca. Un CTA bun este specific si ofera un beneficiu vizitatorului.
De exemplu, un buton care spune „Inscrie-te” nu este suficient. In schimb, un CTA care spune „Inscrie-te si afla primul notatile de digital marketing!” s-ar putea sa faca oamenii sa iti lase datele lor de contact.
Ce trebuie sa faci?
- Subliniaza beneficiul utilizatorului in CTA
-Adreseaza CTA-urile la persoana a II-a singular
● Imparte paragrafele lungi
Unii utilizatori intra pe un site pentru a citi. Altii insa se sperie atunci cand vad o cantitate mare de continut scrisa fara a fi impartita pe sectiuni. Intrucat textul nu este usor de citit, ei ar putea renunta si creste bounce rate-ul site-ului tau.
Intrucat unii vizitatori nu fac altceva decat sa scaneze continutul de pe site, este recomandat sa ai, mai degraba, paragrafe scurte.
Ce trebuie sa faci?
- Nu scrie parafrage mai lungi de 4 randuri
- Foloseste bullets, scrisul bold sau italic
- Adauga link-uri interne
● Elimina fisierele .pdf
Sunt o multime de motive pentru care ar trebui sa renunti la fisierele de tip .pdf incarcate pe site si sa treci la pagini HTML.
In primul rand, acestea nu sunt usor de masurat, traficul ce vine pe ele nu apare in Analytics. Apoi, acestea nu pot fi distribuite, intrucat nu pot contine niciun buton in acest scop. De asemenea, nu sunt usor de updatat, iar interactivitatea utilizatorului cu acestea este foarte mica.
Este adevarat ca acestea sunt usor de descarcat, pot fi citite offline si printate, insa paginile HTML au mult mai multe avantaje.
Avantajele paginilor HTML sunt:
- Pot fi urmarite in Analytics
- Pot fi distribuite cu usurinta
- Sunt usor de updatat in orice moment
- Sunt usor de accesat
- Pot fi interactive
- Sunt SEO friendly
Ce trebuie sa faci?
- Transforma tot continutul in pagini HTML.
- Foloseste fisiere .pdf doar atunci cand informatia pe care o oferi trebuie sa fie printata.
● Elimina datele articolelor de pe blog.
In cazul in care oferi informatii care sunt valabile tot timpul, atunci ar fi indicat sa renunti la data. Acestea este continut evergreen, iar informatia din ele nu este dependenta de timp, ci va fi valabila si peste o luna, dar si peste un an. Asa ca, de ce sa adaugi data lor?
Ce sa faci, in schimb?
- Poti sterge data din articolele tale de blog.
- Asigura-te ca in URL nu apare data.
- Verifica daca aceasta apare in titlu sau in alta sectiune pe pagina si elimin-o.
● Simplifica formularele de contact
Cu cat vei cere mai multe date din partea vizitatorului site-ului tau, cu atat mai putine vei primi! Un formular greoi, dornic sa obtina cat mai multe date despre utilizator, nu va face altceva decat sa il indeparteze.
Ce trebuie sa faci?
- Cere DOAR infomatiile de care ai nevoie de la utilizator
- Intreaba mai multe detalii la telefon sau prin intermediul emailului.
● Elimina paginile dedicate testimonialelor
Testimonialele sunt dovezile clare ca oamenii au incredere in brandul tau. Insa aceste dovezi de incredere trebuie sa fie vizibile in anumite contexte, precum alaturarea lor langa produsele sau serviciile prestate.
In caz contrar, daca acestea sunt plasate pe o pagina speciala (pe care nimeni nu o acceseaza, de obicei) sau sunt plasate intr-un alt context, ele nu mai au acelasi efect.
Ce trebuie sa faci?
- Elimina pagina individuala cu testimoniale.
- Adauga testimonialele clientilor tai pe paginile relevante, dedicate, din portofoliu.
● Verifica paginile de multumire
In cazul in care paginile tale spun doar „Multumesc!” dupa ce vizitatorii site-ului s-au inscris la newsletter, atunci ai putea sa le spui, la fel de bine, „La revedere”. Insa, daca aceasta pagina dedicata utilizatorilor le va oferi informatii relevante pentru ei, atunci timpul de vizitare a site-ului va creste considerabil.
Ce trebuie sa faci?
- Asigura-te ca utilizatorul nu ajunge la final niciodata pe site-ul tau, ca are intotdeauna inca ceva de facut sau de citit.
- Spune-i vizitatorului la ce sa se astepte si ofera-i mai multe informatii care sa ii aduca valoare.
Cu siguranta, ai identificat minimum 3 aspecte asupra carora trebuie neaparat sa actionezi. Nu mai intarzia, ci actioneaza imediat daca vrei sa le oferi utilizatorilor o experienta mai buna pe site-ul tau!