In mod cert, pandemia COVID-19 este unul dintre elementele definitorii ale anului 2020, iar efectele virusului se vor vedea mult timp, in foarte multe industrii.
Situatia este intr-o continua schimbare. In timp ce restaurantele, barurile, salile de gimnastica si multe alte businessuri raman inchise, companiile care au posibilitatea de a functiona si de la distanta se adapteaza.
Avand in vedere ca foarte multi oameni au preferat sa se distanteze din punct de vedere social pentru a impiedica raspandirea pandemei, a fost clar ca acestia au renuntat si la o mare parte din cumparaturile fizice. Acest lucru a dus, cel mai probabil, la o crestere a cumparaturilor online, intrucat oamenii apeleaza la comertul electronic, de cele mai multe ori, pentru a cumpara articole pe care le-ar fi cumparat personal.
Cu siguranta, adaptarea este cuvantul cheie in zilele acestea, iar in timp ce unele industrii s-au prabusit si spera sa isi revina cat mai curand, altele au cunoscut cresteri spectaculoase. Da, este cazul celor care vand masti, dezinfectanti. Insa mai sunt si alte industrii care au avut de castigat: magazinele online care vand articole sportive, de ingrijire personala, dar si editurile, asa cum putem vedea in imaginile de mai jos.
Cum s-au adaptat parintii?
Avand in vedere faptul ca parintii petrec tot mai mult timp acasa, cu copiii, ei se vad nevoiti sa gaseasca activitati interesante pentru cei mici, dar in acelasi timp sa ii invete lucruri noi. Copiii nu mai pot avea aceleasi activitati educative pe care le aveau la gradinita, insa acest lucru nu inseamna ca procesul de invatare trebuie oprit.
Asadar, parintii s-au adaptat si au inceput sa se informeze mai mult, sa caute mai mult si, implicit, sa achizitioneze.
De exemplu, conform Google Trends, interesul pentru fisele de lucru, in general, este unul mult mai mare fata de anul trecut.
De asemenea, daca vrem sa vedem si mai specific, atunci putem afirma ca si in cazul fiselor de lucru pentru gradinita, interesul este mult mai mare in aceasta perioada:
Pentru cuvintele din industrie monitorizate, volumul de cautare era, inainte de COVID-19, la 23.000. Se poate vedea din imaginile de mai jos cum acesta aproape s-a triplat, ajungand la 68.000 de cautari pentru perioada 1 martie - 20 aprilie 2020.
Bineinteles ca si traficul pe site a cunoscut schimbari majore comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, iar datele din Google Analytics sunt relevante in acest sens. Numarul utilizatorilor, al celor noi, precum si sesiunile pe site s-au dublat sau chiar mai mult:
Asa cum ne-am imaginat, foarte multi parinti s-au indreptat catre comenzile online pentru cele necesare, dar si pentru caiete de lucru, jocuri didactice, culegeri. Ei isi doresc pentru copiii lor continuarea procesului de invatare, dar in acelasi timp si sa aiba activitate, pentru ca ei sa isi poata desfasura in continuare atributiile de lucru.
Asadar, traim intr-o schimbare continua. Este clar ca unele businessuri au mai mult noroc decat altele, iar toate trebuie neaparat sa se adapteze si sa fie ancorate in realitate. Orice proprietar de afacere este constient ca vor mai surveni schimbari in viitor, intrucat efectele COVID-19 se vor intinde, fara indoiala, pe o perioada indelungata.